måndag 17 december 2012

en Gullis

Virkad Gullis
 
Jag har fastnat med virknålen i garnet! Det är så roligt och mitt huvud är fyllt av idéer och nya virkprojekt. För ungefär ett år sedan köpte jag min första virknål, fast besluten att jag skulle lära mig att virka. Jag gjorde några försök, men tröttnade sedan. Nu i höstas tog jag ett nytt tag om nålen och nu känner jag att jag fått ett riktigt grepp om den! De flesta familjemedlemmar kan förvänta sig virkade klappar under granen i år, hoppas de inte tröttnar!
 
Den virkad dockan ovan, Gullis, ska vår yngsta dotter få i julklapp. För att göra dottern riktigt nöjd har Gullis fått rosa hår. För att göra mig riktigt nöjd har hon fått gröna blommor i håret. Håret är virkat av några meter (!!) luftmaskor i rosa garn som jag sytt fast på huvudet allt efter som. Klänningen och blommorna i håret går att ta av. Jag har skrivit ner hur jag har virkat dockan, är någon intresserad av mönstret kan jag lägga upp det på bloggen.


Gullis med grönt hår


Jag gjorde en Gullis tidigare i höst, nu har jag ändrat lite på det mönstret för att få bättre proportioner på dockan.
 
Jag hoppas ni alla får en fin dag!
Ullis

6 kommentarer:

  1. här blir det också en del virkade klappar. håller på med en sjal till mamma och ska försöka hinna med en till att ge till svägerskan. funderar på att virka lite bakverk och ge till lillbrors förskoleavdelning.

    gullis är verkligen otroligt söt :-)

    hälsar åsa

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Den är verkligen jättesöt. Jag är mycket intresserad av mönstret om du vill dela med dig!
    Tack på förhand!
    Mvh Sofia

    SvaraRadera
  3. Så söt! Och vad duktig du är!
    Nu kan du ju det!
    kram på dig

    SvaraRadera
  4. Så kul att du kommit igång och det var ju inga enkla projekt heller! Så fina dom blir och med blommor och allt. Är det inte underligt med den där inlärningskurvan......man tror att det här går inte och låter det bero och så plötsligt blir det så här fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Helt otroligt söta, fattar inte hur du lyckas. Du är grym.
    Får nog ge det där virkandet en extra chans någon gång framöver.
    Ha en riktigt mysig tisdag, kram Malin

    SvaraRadera
  6. Gullis, så fina ;) Jättesöta!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera